Dziecko w wieku 5+ lat
Na pytania odpowiadaj rzeczowo i uczciwie, unikniesz wtedy nieprawidłowego wyniku.
#1. Ton wypowiedzi osoby mówiącej do dziecka jest przez nie rozpoznawany i dzięki temu dziecko jeszcze lepiej rozumie intencje tej osoby.
#2. Potrafi wykluczyć ze zbioru pokarmów np. ubrania.
#3. Nie miesza języków w swoich wypowiedziach (np. polski z angielskim).
#4. Rozumie bardziej złożone emocje, np. złość, strach, zawstydzenie, itp.
#5. Swobodnie komunikuje się z otoczeniem. Mówi czego chce, co je boli, w jakim jest stanie emocjonalnym, itd.
#6. Tworzy własne wyrazy na podstawie znanej mu zasady, np. kwiaty – kwiaciarnia, buty – buciarnia.
#7. Jest bez problemu rozumiane przez otoczenie, domowników, a także osoby, z którymi nie przebywa na co dzień.
#8. Lubi gry typu skojarzenia, np. Pies + kość, Kot + koszyk, Księżyc + Słońce, itp.
#9. Starannie koloruje, trzyma się wyznaczonych granic / konturów.
#10. Poprawnie wymawia spółgłoski: Ś, Ź, Ć, DŹ.
#11. Poprawnie wymawia spółgłoski: K, G, H.
#12. Poprawnie wymawia spółgłoski: S, Z, C, DZ.
#13. Poprawnie wymawia spółgłoskę: R.
#14. Zaczyna rozumieć relacje czasowe, np. wczoraj, jutro, za 5 minut.
#15. Umie zaplanować co założyć / rozebrać w pierwszej kolejności.
#16. Poprawnie wymawia spółgłoski: F, W.
#17. Buduje zdania współrzędnie złożone, składające się z 5 i więcej elementów, np. „Wczoraj rano z mamą rysowałam obrazki i lepiłam ludki z plasteliny.”
#18. Lubi grać w gry planszowe. Rozumie ich zasady.
#19. Rozumie następstwo czasowe, czyli: że rano jest pobudka, potem śniadanie, następnie idzie się do przedszkola, potem dziecko jest odbierane lub że przed posiłkiem i po skorzystaniu z toalety powinno się umyć ręce.
#20. Rozumie podstawowe emocje, np. radość, smutek, itp.
#21. Poprawnie wymawia samogłoski A, Ą, O, U, Y, E, Ę, I.
#22. Buduje zdania podrzędnie złożone, składające się z 5 i więcej elementów, np. „Tata wrócił do domu, zabrał parasol, bo od rana padał deszcz.”
#23. Poprawnie wymawia spółgłoski: J, L, Ł.
#24. Poprawnie wymawia spółgłoski: SZ, RZ, CZ, DŻ.
#25. Potrafi stworzyć obrazek, pracę tematyczną.
#26. Zaczyna rozumieć podział na warzywa i owoce.
#27. Łączy przyczynę ze skutkiem, czyli wie, że gdy jest zimno powinno założyć ciepłe ubrania.
#28. Podejmuje ruchowo złożone czynność, np. jazda na rowerze dwukołowym, jazda na hulajnodze, taniec, pływanie, skakanie przez skakankę, gumę, stanie na jednej nodze, itp.
#29. Nie ma problemu we wskazaniu wyrazu, o który jest pytany w parze np. półka – bułka, mak – rak, kury – góry, itp.
#30. Poprawnie wymawia spółgłoski: T, D, N, Ń.
#31. Samodzielnie ubiera się i rozbiera.
#32. Poprawnie wymawia spółgłoski: P, B, M.
#33. Jest w stanie zapamiętać i powtórzyć sekwencje ruchowe, np. podczas występu w placówce.
Wynik
Wynik testu jest pozytywny! Super! 😉
Nie ma się w takim razie czym martwić. Zachęcamy do wykonania testu ponownie za dwa lub trzy miesiące. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że Twoje dziecko rozwija się prawidłowo.
Wszystkiego dobrego i powodzenia!
Wynik testu jest negatywny!
Zapraszamy na bezpłatną konsultację logopedyczną z naszym specjalistą.
Rozmowa będzie dotyczyła szczegółów rozwoju mowy Twojego dziecka. Otrzymasz od nas również materiały edukacyjne oraz konkretne zalecenia badań i terapii.
Konsultacja jest bezpłatna i bez zobowiązań.
Rezerwacja konsultacji: [OTWÓRZ]