0% BTL [5+latek] Uwaga! Pytania dotyczą Twojego dziecka oraz jego umiejętności. Odpowiadaj zgodnie z prawdą, aby wynik był dokładny. Powodzenia! 1 / 34 Buduje zdania podrzędnie złożone (z 5 i więcej elementów), np. „Tata wrócił do domu, zabrał parasol, bo od rana padał deszcz.” Tak Nie 2 / 34 Swobodnie komunikuje się z otoczeniem. Mówi czego chce, co je boli, w jakim jest stanie emocjonalnym, itd. Tak Nie 3 / 34 Buduje zdania współrzędnie złożone (z 5 i więcej elementów), np. „Wczoraj rano z mamą rysowałam obrazki i lepiłam ludki z plasteliny.” Tak Nie 4 / 34 Jest bez problemu rozumiane przez otoczenie, domowników, a także osoby, z którymi nie przebywa na co dzień. Tak Nie 5 / 34 Nie miesza języków w swoich wypowiedziach (np. polski z angielskim). Tak Nie 6 / 34 Tworzy własne wyrazy na podstawie znanej mu zasady, np. kwiaty - "kwiaciarnia", buty - "buciarnia". Tak Nie 7 / 34 Nie ma problemu we wskazaniu wyrazu, o który jest pytany w parze np. półka-bułka, mak-rak, kury-góry, itp. Tak Nie 8 / 34 Ton wypowiedzi osoby mówiącej do dziecka jest przez nie rozpoznawany i dzięki temu dziecko jeszcze lepiej rozumie intencje tej osoby. Tak Nie 9 / 34 Rozumie bardziej złożone emocje, np. złość, strach, zawstydzenie, itp. Tak Nie 10 / 34 Rozumie podstawowe emocje, np. radość, smutek, itp. Tak Nie 11 / 34 Łączy przyczynę ze skutkiem, czyli wie, że gdy jest zimno powinno założyć ciepłe ubrania. Tak Nie 12 / 34 Rozumie następstwo czasowe, czyli: że rano jest pobudka, potem śniadanie, następnie idzie się do przedszkola, potem dziecko jest odbierane lub że przed posiłkiem i po skorzystaniu z toalety powinno się umyć ręce. Tak Nie 13 / 34 Lubi gry typu "skojarzenia", np. Pies + Kość, Kot + Koszyk, Księżyc + Słońce, itp. Tak Nie 14 / 34 Lubi grać w gry planszowe. Rozumie ich zasady. Tak Nie 15 / 34 Rozumie relacje czasowe, np. wczoraj, jutro, za 5 minut. Tak Nie 16 / 34 Zaczyna rozumieć podział na warzywa i owoce. Tak Nie 17 / 34 Potrafi wykluczyć ze zbioru pokarmów np. ubrania lub inne niepasujące przedmioty. Tak Nie 18 / 34 Starannie koloruje, trzyma się wyznaczonych granic / konturów. Tak Nie 19 / 34 Potrafi stworzyć obrazek, pracę tematyczną. Tak Nie 20 / 34 Jest w stanie zapamiętać i powtórzyć sekwencje ruchowe, np. podczas występu w placówce. Tak Nie 21 / 34 Podejmuje ruchowo złożone czynność, np. jazda na rowerze dwukołowym, jazda na hulajnodze, taniec, pływanie, skakanie przez skakankę, gumę, stanie na jednej nodze, itp. Tak Nie 22 / 34 Umie zaplanować co założyć / rozebrać w pierwszej kolejności. Tak Nie 23 / 34 Samodzielnie ubiera się i rozbiera. Tak Nie 24 / 34 Poprawnie wymawia spółgłoskę: R. Tak Nie 25 / 34 Poprawnie wymawia spółgłoski: SZ, RZ, CZ, DŻ. Tak Nie 26 / 34 Poprawnie wymawia spółgłoski: S, Z, C, DZ. Tak Nie 27 / 34 Poprawnie wymawia spółgłoski: Ś, Ź, Ć, DŹ. Tak Nie 28 / 34 Poprawnie wymawia spółgłoski: K, G, H. Tak Nie 29 / 34 Poprawnie wymawia spółgłoski: J, L, Ł. Tak Nie 30 / 34 Poprawnie wymawia spółgłoski: T, D, N, Ń. Tak Nie 31 / 34 Poprawnie wymawia spółgłoski: F, W. Tak Nie 32 / 34 Poprawnie wymawia spółgłoski: P, B, M. Tak Nie 33 / 34 Poprawnie wymawia samogłoski A, Ą, O, U, Y, E, Ę, I. Tak Nie 34 / 34 Pytanie dodatkowe Sprawdź To jest pytanie dodatkowe i nie jest ono obowiązkowe. Jeżeli chcesz, abyśmy mogli zweryfikować Twoje odpowiedzi podczas bezpłatnej konsultacji, wpisz tu swoje imię i nazwisko. W ten sposób będziemy mogli odnaleźć Twoje wyniki. 0%