0%

BTL [5+latek]

Uwaga! Pytania dotyczą Twojego dziecka oraz jego umiejętności. Odpowiadaj zgodnie z prawdą, aby wynik był dokładny. Powodzenia!

1 / 34

Buduje zdania podrzędnie złożone (z 5 i więcej elementów), np. „Tata wrócił do domu, zabrał parasol, bo od rana padał deszcz.”

2 / 34

Swobodnie komunikuje się z otoczeniem. Mówi czego chce, co je boli, w jakim jest stanie emocjonalnym, itd.

3 / 34

Buduje zdania współrzędnie złożone (z 5 i więcej elementów), np. „Wczoraj rano z mamą rysowałam obrazki i lepiłam ludki z plasteliny.”

4 / 34

Jest bez problemu rozumiane przez otoczenie, domowników, a także osoby, z którymi nie przebywa na co dzień.

5 / 34

Nie miesza języków w swoich wypowiedziach (np. polski z angielskim).

6 / 34

Tworzy własne wyrazy na podstawie znanej mu zasady, np. kwiaty - "kwiaciarnia", buty - "buciarnia".

7 / 34

Nie ma problemu we wskazaniu wyrazu, o który jest pytany w parze np. półka-bułka, mak-rak, kury-góry, itp.

8 / 34

Ton wypowiedzi osoby mówiącej do dziecka jest przez nie rozpoznawany i dzięki temu dziecko jeszcze lepiej rozumie intencje tej osoby.

9 / 34

Rozumie bardziej złożone emocje, np. złość, strach, zawstydzenie, itp.

10 / 34

Rozumie podstawowe emocje, np. radość, smutek, itp.

11 / 34

Łączy przyczynę ze skutkiem, czyli wie, że gdy jest zimno powinno założyć ciepłe ubrania.

12 / 34

Rozumie następstwo czasowe, czyli: że rano jest pobudka, potem śniadanie, następnie idzie się do przedszkola, potem dziecko jest odbierane lub że przed posiłkiem i po skorzystaniu z toalety powinno się umyć ręce.

13 / 34

Lubi gry typu "skojarzenia", np. Pies + Kość, Kot + Koszyk, Księżyc + Słońce, itp.

14 / 34

Lubi grać w gry planszowe. Rozumie ich zasady.

15 / 34

Rozumie relacje czasowe, np. wczoraj, jutro, za 5 minut.

16 / 34

Zaczyna rozumieć podział na warzywa i owoce.

17 / 34

Potrafi wykluczyć ze zbioru pokarmów np. ubrania lub inne niepasujące przedmioty.

18 / 34

Starannie koloruje, trzyma się wyznaczonych granic / konturów.

19 / 34

Potrafi stworzyć obrazek, pracę tematyczną.

20 / 34

Jest w stanie zapamiętać i powtórzyć sekwencje ruchowe, np. podczas występu w placówce.

21 / 34

Podejmuje ruchowo złożone czynność, np. jazda na rowerze dwukołowym, jazda na hulajnodze, taniec, pływanie, skakanie przez skakankę, gumę, stanie na jednej nodze, itp.

22 / 34

Umie zaplanować co założyć / rozebrać w pierwszej kolejności.

23 / 34

Samodzielnie ubiera się i rozbiera.

24 / 34

Poprawnie wymawia spółgłoskę: R.

25 / 34

Poprawnie wymawia spółgłoski: SZ, RZ, CZ, DŻ.

26 / 34

Poprawnie wymawia spółgłoski: S, Z, C, DZ.

27 / 34

Poprawnie wymawia spółgłoski: Ś, Ź, Ć, DŹ.

28 / 34

Poprawnie wymawia spółgłoski: K, G, H.

29 / 34

Poprawnie wymawia spółgłoski: J, L, Ł.

30 / 34

Poprawnie wymawia spółgłoski: T, D, N, Ń.

31 / 34

Poprawnie wymawia spółgłoski: F, W.

32 / 34

Poprawnie wymawia spółgłoski: P, B, M.

33 / 34

Poprawnie wymawia samogłoski A, Ą, O, U, Y, E, Ę, I.

34 / 34

Pytanie dodatkowe

To jest pytanie dodatkowe i nie jest ono obowiązkowe.

Jeżeli chcesz, abyśmy mogli zweryfikować Twoje odpowiedzi podczas bezpłatnej konsultacji, wpisz tu swoje imię i nazwisko. W ten sposób będziemy mogli odnaleźć Twoje wyniki.

0%